maanantai 17. maaliskuuta 2014

Fitnesshöpö ja hiilaria

Uusi viikko ja vanhat kujeet, niinhän se menee.. Eipä meekkään enää! Nyt se tyyristyllerölyllerö vois jäädä menneelle viikolle ja tälle viikolle tulla ihan uudet kujeet, jipot, peli ja vehkeet. Loistava tapa aloittaa viikko on tietysti käydä narisemassa lääkärillä (ekaa kertaa johki 8kk), tosin lähinnä ihmettelemässä niitä verikokeiden tuloksia. 

Tällä viikolla alkaa mun super-ruokavalio, tosin ei semmoisena niinkuin muut tuntuu sitä noudattavan :D Mä tietenkin oon vastarannankiiski ja tahdon tehdä niinkuin mä tahdon, eli aina erilailla kuin kaikki muut. Tuli pohdittuu eilen illalla, että siitäkö tää mun nykyinen fläsämpi olomuotokin johtuu? 

http://data3.whicdn.com/images/106756632/large.png

Kun fitness-sitä, fitness-tätä ja fitnessbisnes voi loistavasti niin itse en tahdo olla mitään sinne päinkään. Se asettaa mulle kai liikaa paineita. Kun jokainen on nykyään niin "fitness" ja kyykkää, vetää leukoi ja julkaisee niitä peppukuvii instassa. Mä tahdon olla omassa kuplassa, en missään yhteiskuplassa, jossa kaikki muutkin on. Oonkin miettinyt että keskittyisin nyt täysin tähän omaan juttuun, antaa muiden kasvatella pyllyään ja hauiksiaan salilla ja postailla päivittäin niistä kuvia. Mä en ehkä pysty siihen. Enkä tosiaan oo tähtäämässä mihkää kisalavoille vaan siks että treenaan salilla.. 

Ärsyttääkö sua tää fitnesshype (jota on muute kestäny jo ihan liian pitkään, palatkaa sohvillenne kiitos!)? Koetko kauheeta painetta olla myös yhtä hyvässä kunnossa kuin kaikki muutkin (ainakin kuvien perusteella ovat!)?

Niin palataan vielä mun ns. super-ruokavalioon. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta mä aijon palata ihan perusasetuksille. Back to basics. Puhdistaa turhuudet. Syödä samoja ruoka-aineita. Olla lisäilemättä mitään extrajuttuja. Olla juomatta kaloreita. Syödä vähän VÄHEMMÄN proteiinia, ENEMMÄN hiilaria, vähemmän rasvaa ja reippaasti kasviksia. 

http://data1.whicdn.com/images/105603359/large.jpg

Yllä onkin ehkä ainoo juttu mitä en oo vielä kokeillu. Vetästä ruokavalio päälaelleen. Oon pari vuotta tosiaan syönyt vähähiilarisesti ja oon tässä kunnossa. En jaksa reenaa tarpeeks, kun ei tuu hiilarii tarpeeks. Nestetasapaino heittelee aivan hulluna. Saan kaameita ruokahimoja (leipää.....) ja sitä rataa. Tykkään sitäpaitsi puurosta. Tosin gluteenittomuutta en enää vaihda, se on ehkä parhaita asioita joita oon mun ruokavalioon sisäistänyt. Suosittelen kokeilemaan. Se ei kyllä laihduta, mutta ei tuu vatsakipui. Seki on ihan kivaa. :)

Ainakin positiivisesti toi mun reilusti hiilaria sisältävä aamiainen piti nälkää ja oonkin fiiliksissä jaksanut sykkiä aamun ja treenitkin läpi. Äsken söin vasta lounaan, vaikka nälkää ei vielä ollut, alkoi vaan olla se 5h edellisestä syömisestä ja tietenkin treenin jälkeen syyään ja kunnolla! Lounas koostui isosta riisikeosta, pienemmästä kanamäärästä sekä tietty höyrytetyistä kasviksista. Lounaaseen kuuluu lisänä tilkka oliiviöljyä ja parit hiutaleet ja rouheet tuomaan lisää ravinteita. Mmm.. Viherjuoma jälkkäriks. Tylsää vai mitä? ;)

On muute ärsyttävää kun ei voi käyttää omia kuvia täällä kuvituksena, ainakaan ennen kuin saan uusia, joissa ei tunnistamisen vaaraa ole. :)

4 kommenttia:

  1. Ärsyttää tavallaan fitness hypetys, ehkä siksi, että haluisin itse myös, mutta en voi. Niin kuin sanoit, tulee liikaa paineita ja sitten otetaan taas takapakkia :/ Mutta positiivisesti vaan eteenpäin, ehkä vielä joskus...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin kun osais jotenkin useimmiten ees sisuuntuu siitä, että muut tahkoo tuloksia eikä masentuu. Vois itellekkin tulla tuloksia.. Kyllä me viel joskus!!

      Poista
  2. Mä tein kans ruokavalion kanssa "vastoin ohjeita", koska tulin siihen tulokseen että yksinkertaisesti hiilarit on vaan niin hyviä ja energiaa antavia etten halunnu mennä massan mukana ja elää melkeen pelkällä proteiinilla.. ja kyllä laihduin kun söin kevyesti vaikkakin aika hiilaripainotteisesti. Olen kyllä valinnut pelkkiä täysjyvätuotteita mutta ainakin toistaiseksi himot vaaleisiin hiilareihin on pysyneet poissa ja kiloja lähtenyt :)

    Muakin ärsyttää tää fitnesshössötys... heti jos mainitsee että haluan LAIHDUTTAA ja tietysti myös kiinteytyä niin alkaa arvostelu miten tyhmää laihdutus on ja kuinka väärin syön yms.. pitäis vaan syödä rahkaa ja treenata salilla kuin hullu.

    VastaaPoista
  3. Joo enää LAIHDUTTAMISTA ei oo olemassa, vaan kaikkien pitäis haluta fitnesskissoiks. :D Hyvä että joku syö enemmän hiilarii, must se on vaan tyhmää että yritetää reenaa kovaa ja sit ei syödä elimistön ensisijaista energianlähdettä kuin minimaalisesti.. Oon kans huomannut että ei tuu oikeestaan mitään hulluja haluun leipää, karkkii tms. himoja kun oon syönyt enemmän hitaita ns. hyvii hh:ta! :)

    VastaaPoista