tiistai 10. kesäkuuta 2014

Treeniohjelman päivitystä

Oon nyt viimiset viikon tehnyt tosi paljon aerobista salitreenien kylkeen, koska se on tuntunut hyvältä ja oon saanut hikoiltua turhautumista, stressiä ja työpaineita pois parhaiten just mahdollisimman loppuun asti kuluttavilla treeneillä. Sykemittarin mukaan parhaimmillaan jopa 750kcal mennyt 1h 20min. treenissä. Se on mun painoiselle ja kuntoiselle aikas paljon.. 


Nyt tuntuu, ettei taas fiilis riitä aerobisen hinkkaamiseen, saati sitten aika ja treenejä tehostettiin ja lyhennettiin. Oon tehnyt aikalailla koko alkuvuoden 3-4 salitreeniä viikkoon (sitä ennen sillon kuin huvitti noin 2kk ja sitä ennen about 5-vuotta 5-6xviikko) joten aika mukava palata taas tuohon 5 salitreeniä viikossa rytmiin. Tarkoittaa siis sitä, että treenien kesto pyritään pitämään lämmittelyineen max. tunnissa ja sekin on jo melkeinpä liian pitkä aika, koska treeni vedetään niin intensiivisesti ja kovilla vastuksilla, ettei oikeestaan tuntia edes jaksa :D Pari ekaa treeniä tällä ohjelmma ja kroppa on jo ihan tukossa!


Käyn nyt treenaamassa käytännössä "suoraan sängystä" sillä en työvuorojen takia kerkiä edes aamiasta pupeltamaan (tarkottais muuten liian pitkää odotusaikaa ennen treeniä) ja sen oon nyt todennut, ettei mulla vieläkään ole energiaa/kiinnostusta lähteä reenaamaan illalla ruuhkasalille. Aerobiset taas onnistuu hyvin iltaisellakin. 

Ennen treeniä otan tietty protskuu+hiilaria ja siitä suoraan vaatteet päälle ja salille. Hapottavaa.


Nyt siis menee treenijako tälleen:

1. treenipäivä: jalat+vatsa
2. treenipäivä: työntävät lihakset (rinta, ojentajat ja olkapäät)
3. treenipäivä: vetävät lihakset (selkä, hauis ja takaolkapäät)
4. treenipäivä: kuntotreeni (crossfit/kuntopiiri)
5. treenipäivä: jalat+vatsa


Sitten lepoa ja kierto uusiksi taikka seuraava viikko alotetaan 2. treenipäivästä, riippuen vähän palautumisesta ja siitä millaset työvuorot mulla on. Pyrin pitämään lepopäivät työpäivinä ja vapaapäivinä on aina treenipäivä. Joten vähän vaihdellen, mutta jokatapauksessa. Tässä ei siis välttämättä mennä 7 päivän syklillä, vaan mahdollisesti 9 päivän, katsoo nyt parin viikon sisään mikä on paras vaihtoehto mulle ja palautumiselle. :)

Tähän mennessä oon  kerinny tehdä jo 1. ja 2. treenit ja eilen kävin myös juoksemassa 40min. (8km jos jotain juoksijaa kiinnostaa) :DD Huomenna sit selkätreeni ja sit todella ansaittu lepopäivä.

Hih, hauskaahan tässä on se, ettei mua enää huvita treenata siksi että kroppa muuttuis, vaan siks että se on kivaa ja saan siitä kiksejä. Nice <3

2 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää treeniohjelma! Aika tiukka kyllä, mut sä ootkin tollanen hc- treeninainen :D En oo ikinä tajunnu, että yks treeni voi olla tollanen kuntopiirityyppinen treeni. No, aina oppii uutta :D
    Hyvänolon takia sitä itekin enimmäkseen treenaan. Ei kai sitä niin jaksaisi rehkiä, jos ei siitä tykkäisi. Onhan se kropan muokkaaminenkin tietysti jonkin verran mielessä, mut kyllä se motivaatio siihen treenaamiseen tulee loppupelissä ihan muista asioista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hc-treeninainen :D haha ihana sana ! Kuntopiirityyppiset treenit on jees siinakin mielessa, etta saa lyotya kaksi karpasta yhdella iskulla! Varsinkin jos ei kauheesti oo aikaa panostaa erikseen noihin aerobisiin + vaihtelu virkistaa!

      Poista