maanantai 28. huhtikuuta 2014

Kehonkoostumusmittauksen tulokset

Noniin, vihdoinkin on aikaa kertoa nää kehonkoostumusmittauksen tulokset! :)

Vertailuarvona on siis 2.maaliskuuta 2014 otetut tulokset ja viimeksi kävin 20.4 (eli reilu viikko sitten)..

Mittausajankohtana oli siis molempina kertoina sunnuntai klo. 10 ja aamiainen syötynä noin klo. 7 ja lauantaina lepopäivä, molempina kertoina, niin, että mittaustulokset olisivat mahdollisimman vertailukelpoisia.


Paino: 52,7kg --> 53,8kg = + 1,1kg

BMI: 19,8 --> 20,2 = + 0,4 (normaali paino)

Kehon kokonaisrasvaprosentti: 21,4% -->20,1% = -1,3%

Kehon rasvan massa: 11,3kg --> 10,8kg = -0,5kg

Perusaineenvaihdunta: 1271kcal --> 1310kcal = +39kcal

Kehon kokonaisnestemassa: 30kg --> 32kg = +2kg

Kehon nesteprosentti: 57,0% --> 58,0% = +1%

Viskeraalisen rasvan arvo: 1 --> 1

Oikea käsi - rasva%: 21,9% --> 18,3% = -2,6%

Oikea käsi - lihasmassa: 1,8kg --> 1,9kg = +100g

Vasen käsi - rasva%: 21,2% --> 17,4% = -3,8%

Vasen käsi - lihasmassa: 1,8kg --> 1,9kg = +100g

Vartalo - rasva%: 16% --> 13,4% = -2,6%

Vartalo - lihasmassa: 22,8kg --> 24kg = +1,2kg

Oikea jalka - rasva%: 29,4% --> 30,1kg = +0,5%

Oikea jalka - lihasmassa: 6,5kg --> 6,6kg = +100g

Vasen jalka - rasva%: 29,3% --> 30,7% = +1,6%

Vasen jalka - lihasmassa: 6,4kg --> 6,4kg

Niin..

Oon periaatteessa ihan tyytyväinen, tuli kuitenkin skippailtua about kaikki aamulenkit, ja tehtyä vain pari juoksulenkkiä tuona aikana.. Aerobisia en siis oikeestaan tehnyt.

Ruokavaliokin oli löyhä, ja varsinkin napostelu on mulle ongelma..

Salitreenejä tuli skipattua (varsinkin jalkatreenejä) useempi, milloin töiden ja milloin väsymyksen/laiskotuksen takia..


Kuitenkin rasvaa on tippunut (tosin vain se 0,5kg) ja lihasta tullut.. Ainoa juttu, mistä oon oikeestaan aika järkyttynyt on toi mun jalkojen rasva% !! Mulla on aina ollut tikkujalat, eikä rasva oo niihin oikeestaan tarttunut ja nyt niiden rasvaprosentti on yli 30% !! Apua, nyt ei siis saa skippailla jalkatreenejä :D

Tänään kävinkin aamulenkillä, tarkoituksena ottaa ne nyt mukaan kuvioihin se 3-4 kertaa viikossa, kun ei enää tartte jäätyä tuolla pihalla aikaisin aamustakaan. :)

Parempia tuloksia kohti siis (seuraava mittaus viimeistään 20.5 ehkä jopa aikaisemmin, haluun olla varma, että tulosta syntyy).

Ainiin, vein vaa'an pois, ja tää on 3. päivä ilman vaakaa. Saavutus mulle! Lopetin samalla Kaloreiden laskemisen ja ruokien punnaamisen.. Se ei oo tuonu mulle enää tulosta, vaikka molempien avulla oon aikoinaan tiputtanut jopa -15kg.. Ehkä tälleen rennommin, eipähän tartte jatkuvasti ressaa jos paino nousee.

Nousee jos nousee, edelleen aineenvaihdunta liian tukossa ja taidan syödä liian vähän.. 

Vaikken superlaihoista tykkääkkään, mutta inspiroi silti! :)
http://thinspo-101.tumblr.com/
http://iwontstandinyourway.tumblr.com/thinspo
http://missbodyissues.tumblr.com/

2 kommenttia:

  1. Mun mielestä parasta mitä itellesi voit nyt tehdä, on just syödä kunnolla ja käynnistellä sun aineenvaihduntaa. Ilman toimivaa aineenvaihduntaa ei tosiaan tuu sitä haluttua muutosta. Helppoa se aineenvaihdunnan käynnistäminen ei välttämättä oo ( siis henkisellä puolella ainakaan) mutta lopussa kiität kyllä itteäs! Been there, done that. Mutta sä oot kyllä ottanu jo ihan huiketa askeleita eteenpäin, kun oot lopettanu ton kaiken punnitsemisen ja laskemisen!

    Painoahan mulle syömisen opettelu uudestaa valitettavasti toi useemman kilon, ( osa on lähteny ja loppuja koitan karistella vielä) mutta loppujen lopuks viimein on sitä lihastakin alkanu tarttumaan matkaan, eli oon painonnoususta huolimatta kyllä elämäni lihaksikkaimmassa kunnossa. Puhumattakaan siitä kun taas jaksaa tehdä asioita ihan oikeasti, ei palella tai heikota ym. ja huomaa kaikin puolin kropan toimivan! Tsemppiä ihan hirmuisesti! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin varmaan oiskin, en mä tuloksia oikeen saa tällä hetkellä, pitäis vetää syömiset ihan minimiin, enkä jaksa lähtee enää siihen oravanpyörään. Oon tosiaan about tuplannu mun kalorit viime kesästä sekä lisäks arkiaktiivisuus tippunut huomattavasti työpaikan vaihdoksen johdosta. Kiloja on tullut reippaasti, mutta kaikki tää säätäminen ja monen vuoden laihdutus-anoreksia-bulimia-sekoilut kyllä tuntuu ja näkyy aineenvaihdunnassa ja kropan toiminnassa.

      En vaan oikeen tiedä enää, mikä on riittävä määrä ruokaa mulle! :( On haastavaa syödä tarpeeksi, jos ei tiedä mitä se tarkoittaa. Huoh.. pakkohan tän on joskus helpottaa..

      Oot kyllä upeen duunin jo tehnyt kun oot uskaltautunut parantamaan kehos toimintaa, tohon tarvitaan rohkeutta, ja paljon!! :)

      Poista